مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 مهر 1399 ساعت 14:202020-10-15پزشكي

کرونا و ترس در زندگی مبتلایان به وسواس


افراد مبتلا به وسواس فکری در دوران کرونا به دو دسته تقسیم می شوند: گروه اول افرادی هستند که با رعایت تمام پروتکل ها در فاصله ایمن از ویروس قرار دارند و گروه دوم افرادی هستند که تشریفات مقابله با کرونا را با شدت افراطی انجام می دهند و همواره مضطرب و عصبی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، اختلال وسواس فکری- عملی، یا اختلال وسواسی- جبری (Obsessive-Compulsive Disorder یا به اختصار OCD) یک اختلال اضطرابی مزمن است که با اشتغال ذهنی مفرط در مورد نظم و ترتیب و امور جزیی و همچنین کمال‌طلبی همراه است، تا حدی که به از دست دادن انعطاف‌پذیری، صراحت و کارایی می‌انجامد.

وسواس یک بیماری روحی است که باعث ایجاد افکار یا احساسات ناخواسته مکرر یا تمایل و اضطرار ذهنی به انجام کاری به صورت مکرر می‌شود.

اختلال وسواس فکری در مورد عاداتی مانند جویدن ناخن یا تفکرات منفی نیست، این اختلال ممکن است به این صورت بروز کند که فرد پس از لمس اشیا، تمایل دارد چندین بار دستان خود را بشوید.

در این مثال فرد تمایلی به شستن مداوم دست ندارد، بلکه یک عامل ذهنی و احساس ناتوانی باعث می‌شود نتواند این کار را متوقف کند.

معمولا زمانی فرد دچار اختلال وسواس شده است که برای انجام این امور تکراری و ناخواسته حداقل روزی یک ساعت وقت می‌گذارد، توان توقف این امور از عهده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا و ترس در زندگی مبتلایان به وسواس

کرونا و ترس در زندگی مبتلایان به وسواس