مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 ساعت 09:452020-10-14اجتماعي

گره می زنند تا گرهی بگشایند


80 درصد زنان روستای مرندیز بافنده فرش هستند که با وجود مشکلات فراوان همچنان با عشق و علاقه مشغول به کار هستند و به گفته خودشان در حال حاضر مشکل بیمه بزرگترین دغدغه آن هاست.

- بافندگی فرش دستباف از آن دست هنرهایی است که اصالت و هویت ایرانی در تار و پود آن موج می زند و در جای جای ایران بافندگان زیادی پای دارها نشسته اند و منبع درآمد و روزیشان هنر قالی بافی است.

در روستای مرندیز بجستان سال هاست که هنر قالیبافی رواج دارد و دار قالی بخشی از زندگی زنان روستایی است تا شاید با گره زدن همین تار و پودها بتوانند گرهی از بار مشکلاتشان بگشایند.

با توجه به اینکه اکثر زنان این روستا در حوزه فرش دستباف فعالیت دارند این روستا دهکده فرش دستباف استان لقب گرفته است.

زهرا شعبانی یکی از این بانوان بافنده است که 36 سال سن دارد و با توجه به اینکه مادرش نیز از پیشکسوتان و بافندگان با تجربه فرش است از کودکی با نخ و رنگ و طرح سر و کار داشته است.

مشکل بیمه مهمترین مشکل بافندگان شعبانی در رابطه با دلیل انتخاب این حرفه و نحوه آشنایی خود با قالیبافی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: حدود 20 سال است که به کار بافندگی مشغول هستم و اولین مشوق و معلم من مادرم بوده و از کودکی کنار دست مادرم بودم و با ذوق و شوق و کنجکاوی کودکانه ای که داشتم ساعت ها پای دار قالی می نشستم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره می زنند تا گرهی بگشایند

گره می زنند تا گرهی بگشایند