مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 ساعت 09:352020-10-14حوادث

آیا دسترسی عمومی به اطلاعات ساختمان های ناایمن چاره ساز است؟


شهردار تهران انتشار اطلاعات ساختمان های ناایمن را موجب تشویش اذهان عمومی خوانده اما شورای شهر انتشار این اطلاعات را الزامی می داند.

- خبرگزاری مهر ؛ گروه جامعه: شامگاه سه شنبه دهم تیرماه وقوع یک انفجار و آتش سوزی در کلینیک سینا مهر واقع در خیابان شریعتی و در گذشت 19 نفر از هم وطنانمان، تهران را به سوگ برد و باز هم چشم های نگران به سمت وجود ساختمان های متعدد نا ایمنی که همچون آتش زیر خاکستر این کلان شهر می توانند فاجعه ای مثل ساختمان پلاسکو و سینا مهر را رقم بزنند، جلب کرد.

حدود یک ماه بعد از این حادثه دلخراش، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران از صدور ابلاغیه شورای شهر به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خبر داد که بر اساس آن این سازمان موظف شده است که شرایط ایمنی ساختمان ها را بر روی سامانه ای به اطلاع شهروندان برساند.

تصمیم مشترک سازمان آتش نشانی و شورای شهر برای انتشار لیست ساختمان های ناایمن وی با بیان اینکه نام این سامانه پایش ایمنی ساختمان ها است، گفت: این سامانه به شکلی طراحی شده است که شهروندان به این سامانه دسترسی داشته و بدانند وضعیت ساختمانی که مورد نظرشان است، چگونه است.

این تصمیم مشترک شورای شهر و سازمان آتش نشانی در حالی در مسیر اجرایی شدن قرار گرفت که دو روز بعد از حادثه کلینیک سینا مهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا دسترسی عمومی به اطلاعات ساختمان های ناایمن چاره ساز است؟

آیا دسترسی عمومی به اطلاعات ساختمان های ناایمن چاره ساز است؟