مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 مهر 1399 ساعت 05:052020-10-13ورزشي

چرا گاهی حین ورزش سرگیجه می گیریم؟


مدیرپایگاه قهرمانی و مرکز استعدادیابی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: مهمترین عامل سرگیجه حین انجام تمرینات ورزشی، کاهش کربوهیدرات ها در بدن است.

- ایسنا/کرمانشاه مدیرپایگاه قهرمانی و مرکز استعدادیابی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: مهمترین عامل سرگیجه حین انجام تمرینات ورزشی، کاهش کربوهیدرات ها در بدن است.

محمود روشنی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه گاها برخی از ورزشکاران حین انجام تمرینات ورزشی دچار سرگیجه می ‍شوند، اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل وقوع این مشکل، کاهش شدید کربوهیدرات ها یا همان قند بدن در ورزشکاران است، البته این مشکل را بیشتر و عموما بین ورزشکارانی می بینیم که در دوره رژیم غذایی هستند.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی اضافه کرد: درصورتی که ورزشکاری حین انجام تمرینات ورزشی دچار سرگیجه شد، ابتدا باید فعالیت بدنی اش را متوقف و برای پنج دقیقه استراحت کند.

وی افزود: پس از اتمام مدت استراحت، اگر علائم سرگیجه متوقف شد که می تواند به تمریناتش ادامه دهد، اما درصورتی که ادامه دار بود، باید یک منبع قندی یا کربوهیدرات مناسب دریافت کند که مناسب ترین آن یک لیتر آب قندی پنج درصد است که سریعترین راه برای رساندن قند به بدن محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا گاهی حین ورزش سرگیجه می گیریم؟

چرا گاهی حین ورزش سرگیجه می گیریم؟