مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 مهر 1399 ساعت 09:052020-10-12دانش

رنگی خوراکی که از عارضه قلبی جلوگیری می کند


محققان دانشگاه های حکیم سبزواری، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و پژوهشگاه رنگ در پژوهشی مشترک، موفق شدند ماده ارزشمند آنتوسیانین را به عنوان رنگ خوراکی و جلوگیری کننده از عارضه قلبی انکپسوله کنند و خواص آن را بهبود بخشند.

- محققان دانشگاه های حکیم سبزواری، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و پژوهشگاه رنگ در پژوهشی مشترک، موفق شدند ماده ارزشمند آنتوسیانین را به عنوان رنگ خوراکی و جلوگیری کننده از عارضه قلبی انکپسوله کنند و خواص آن را بهبود بخشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر غلامعلی فرزی، عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری در توضیح این پژوهش مشترک گفت: این فعالیت پژوهشی حاصل پژوهش های دانشجوی دکتری مشترک بین دانشگاه حکیم سبزواری و پژوهشگاه رنگ و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان است.

وی افزود: در بخش مربوط به مقاله حاضر با ترکیبات پلیمرهای طبیعی رنگ طبیعی و خوراکی انتوسیانین به متظور بهبود مقاومت های آن در محیط غذایی و دما انکپسوله شد و نتایج ارزشمندی به دست آمد.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، نتایج این پژوهش در ژورنال Biological Macromolecules با ضریب تاثیر 5٫16 چاپ شده است و از طریق آدرس الکترونیکی https://www.

sciencedirect.

com/science/article/abs/pii/S0141813020343166 قابل دسترسی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رنگی خوراکی که از عارضه قلبی جلوگیری می کند

رنگی خوراکی که از عارضه قلبی جلوگیری می کند