مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 12:452020-10-11فرهنگي

حسینی: برخی مدیران امروز سینما آتش بیارهای فتنه 88 بودند


وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی از مدیران امروز سینما و فرهنگ آتش بیارهای فتنه 88 بودند؛ در چنین فضایی نباید انتظار داشت از سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حمایت جدی انجام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه تلویزیونی افق سینما که از شبکه افق سیما و به مناسبت جشنواره فیلم مقاومت روی آنتن می رود، گفت: هنر به دلیل گستردگی ابعاد، تأثیرگذاری بالایی در توده مردم دارد و این موضوع تا جایی است که حتی بسیاری از وقایع و شخصیت های تاریخی با زبان هنر مخصوصاً سینما بهتر شناخته و معرفی می شوند.

وی افزود: تاریخ متعلق به گذشته نیست بلکه مفهومی برای آینده است که باید از آن درس گرفت و برای این مهم باید آن را بازخوانی کرد.

  رییس دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: در روایت تاریخی باید به اسناد و مسلمات تاریخ وفادار و پایبند بود اما در فرعیات، هنرمند و سینماگر می تواند با رعایت شرط انصاف و عدالت، در حدی که دچار افراط و تفریط نشود، مداخله کند که البته این مداخله نباید با مسلمات تاریخی در تناقض باشد، جای خادم و خائن را عوض کند و سینماگر دچار تحریف تاریخ شود.

* تفاوت انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب ها به لحاظ ماهوی و محتوایی بود وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد با اشاره به لزوم خلق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسینی: برخی مدیران امروز سینما آتش بیارهای فتنه 88 بودند

حسینی: برخی مدیران امروز سینما آتش بیارهای فتنه 88 بودند