مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 09:352020-10-11ورزشي

پایان فصل چهارم کاوش آبراهه های تخت جمشید/ کشف اسکلت دوره هخامنشیان


فصل چهارم کاوش آبراهه های تخت جمشید با هدف بازگشایی بخش جنوبی آبراهه خاوری دروازه ناتمام انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از پایان فصل چهارم کاوش آبراهه های تخت جمشید خبر داد و اظهار داشت: فصل چهارم کاوش آبراهه ها در ادامه فصل قبلی و در بخش شرقی دروازه نیمه تمام متمرکز شد که با کاوش بخش عمده ای از مسیر مسدود آبراهه ها، انتظار می رود موضوع هدایت و دفع آب های سطحی در این بخش از تختگاه بخوبی انجام شود.

حمید فدایی، افزود: ضمن کاوش ها مجدد به بقایایی از اسکلت های انسانی و حیوانی نیز برخورد شده است که ظرفیت های جدیدی در مطالعات رویدادهای دوره هخامنشی و پس از آن در تختگاه تخت جمشید ایجاد کرد.

وی نتایج به دست آمده از این فصل کاوش را حاصل برنامه ریزی و همکاری مجموعه ها و افراد مختلفی دانست و در این باره گفت: طی این فصل از کاوش ها، حضور هیئت باستان شناسی در کنار کارشناسان پایگاه، تخت جمشید را بیش از گذشته زنده و پویا کرد.

فدایی افزود: همچنین از حضور هیئت باستان شناسی در همکاری با واحد حفاظت و مرمت و بازگشایی تعدادی از دریچه های مسدود شده آبراهه ها در کاخ های روی صفه و با هدف حفاظت از بقایای معماری در مقابل بارندگی، بهره مند شدیم که مهمترین آنها بازگشایی دریچه مسدود شده آبراهه ای در حیاط ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان فصل چهارم کاوش آبراهه های تخت جمشید/ کشف اسکلت دوره هخامنشیان

پایان فصل چهارم کاوش آبراهه های تخت جمشید/ کشف اسکلت دوره هخامنشیان