مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 08:402020-10-11اجتماعي

عشایر تا پایان مهرماه از اصفهان خارج می شوند


مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تا پایان مهرماه عشایری که ییلاق خود را در اصفهان گذرانده بودند برای قشلاق از اصفهان خارج می شوند.

- منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود عشایر از اواسط اردیبهشت ماه به استان اصفهان اظهار داشت: جامعه عشایر شامل 9 هزار و 605 خانوار است که 27 هزار از ایل قشقایی، 24 هزار نفر از ایل بختیاری و سه هزار نفر هم عشایر عرب جرقویه اصفهان هستند.

وی افزود: عشایری که برای گذراندن ییلاق از استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان طبق پروتکل های بهداشتی در 300 نقطه استان اصفهان واقع در شهرستان های سمیرم، دهاقان، شهرضا، چادگان، فریدونشهر و فریدن مستقر شدند، به تدریج در حال خروج از استان اصفهان هستند.

تولیدات عشایر در اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه خروج عشایر از استان اصفهان تا پایان مهرماه رقم می خورد، اضافه کرد: این عشایر با دارا بودن یک میلیون راس دام، یک هزار تن گوشت قرمز تولید و تولیدات زراعی، باغی، لبنی و صنایع دستی نیز از دیگر دستاوردهای آنها در طول مدت اسکان در استان اصفهان بوده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار کیلومتر ایل راه در مسیر عشایر بازگشایی و ساماندهی شد، گفت: این عشایر 30 هزار هکتار اراضی و باغات در استان اص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عشایر تا پایان مهرماه از اصفهان خارج می شوند

عشایر تا پایان مهرماه از اصفهان خارج می شوند