مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مهر 1399 ساعت 15:252020-10-07اقتصادي

سایه انقراض بر صنعت کوزه گری سنتی لارستان


غفلت مسوولان، عدم استقبال نسل جدید، بی توجهی به مقوله آموزش و توقف در تولید سنتی موجب شده تا سایه انقراض بر سر صنعت کوزه گری سنتی در لارستان خودنمایی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لارستان، سفالگری، یکی از ده ها هنر صنایع دستی موجود در لارستان است که از سالیان بسیار دور مورد توجه مردم این منطقه از کشور هنرپرور ایران بوده و در زمان حاضر به دلیل کم توجهی و غفلت مسئولان، هنرمندان و مردم مورد غفلت و در آستانه فراموشی قرارگرفته است.

صنایع دستی دارای زیرشاخه های متنوع و باارزشی است که می توان با تکیه بر قابلیت های آن به اهداف بزرگی دست یافت، از جمله مزایای توجه به صنایع دستی ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، ارزآوری برای کشور، حفظ میراث اصیل گذشتگان و مأنوس شدن جوانان با هنر است.

در این زمینه محمدجواد معتقدحقیقی با سابقه 50 ساله از فعالان رشته سفالگری در شهر لار در گفت وگو با خبرنگار فارس با ابراز تأسف از فراموشی تدریجی صنایع دستی سفالگری در لارستان، اظهار کرد: با این روند در نهایت تا 10 سال دیگر صنعت کوزه گری در لارستان از بین می رود.

وی با بیان اینکه فعالان صنعت کوزه گری در شهر لار بالای 50 سال سن دارند، افزود: در حال حاضر فقط 6 تا 7 نفر در شهر لار کوزه گر فعالیت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه انقراض بر صنعت کوزه گری سنتی لارستان

سایه انقراض بر صنعت کوزه گری سنتی لارستان