مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مهر 1399 ساعت 12:552020-10-07بين الملل

کرملین: حضور مزدوران خارجی در منطقه قره باغ خطر بزرگی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، پسکوف روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: تعهدات روسیه در سازمان پیمان امنیت جمعی درحالی که شامل امنیت ارمنستان می شود، - دمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه اعلام کرد که تعهدات روسیه در سازمان پیمان امنیت جمعی شامل منطقه قره باغ نمی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، پسکوف روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: تعهدات روسیه در سازمان پیمان امنیت جمعی درحالی که شامل امنیت ارمنستان می شود، منطقه قره باغ را دربرنمی گیرد.

ولادیمیر پوتین پیش تر با یادآوری اینکه ارمنستان عضو پیمان امنیت جمعی است، خاطرنشان کرده بود که روسیه در برابر این کشور تعهدات مشخصی دارد.

پسکوف درباره تعهد در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی اظهار داشت: این تعهدات در عرصه تامین امنیت است.

به این صورت که در شرایطی که کشور عضو پیمان امنیت جمعی هدف حمله قرار بگیرد سایر شرکت کنندگان در پیمان موظف به دفاع از آن عضو خواهند بود.

سازمان پیمان امنیت جمعی در سال 2002میلادی ایجاد شد و کشورهای روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان اعضای دائم آن هستند و افغانستان و صربستان نیز از سال 2013 تاکنون به عنوان اعضای ناظر به عضویت این سازمان درآمدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرملین: حضور مزدوران خارجی در منطقه قره باغ خطر بزرگی است

کرملین: حضور مزدوران خارجی در منطقه قره باغ خطر بزرگی است