مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مهر 1399 ساعت 08:002020-10-07اجتماعي

اینجا گیت ها هم دلتنگ اند/ غربت خانه هایی که «بیت الحسین» بودند


سال گذشته و چندسال گذشته خانه های مردم این دیار «بیت الحسین» بودند و امروز جاده های خلوت و شهرِ پوشیده از ماسک و فاصله ها غربتی دیگر را برایمان آفریده است.

- اینجا گیت ها هم دلتنگ اند/ غربت خانه هایی که بیت الحسین بودند ایسنا/ایلام سال گذشته و چندسال گذشته خانه های مردم این دیار بیت الحسین بودند و امروز جاده های خلوت و شهرِ پوشیده از ماسک و فاصله ها غربتی دیگر را برایمان آفریده است.

سال گذشته در چنین ایامی صدها هزار نفر از جاده های شهرمان در حال تردد بودند، از ایوان تا مهرا ن و دهلران همه و همه یک صدا، یک دغدغه را داشتند، مبادا خدای ناکرده به زائری که قصد زیارت کرده است، سخت بگذرد.

امروز گیت های ورودی و خروجی شهر مهران هم دلنتگ غیبت زائرانِ رنجور از این فراق اند، اما به دلیل شرایط خاص کرونایی، دل محزون همه عاشقان اباعبدالله هیئتی است به وسعت کربلا که نوای از دور سلام را زمزمه می کند.

محمد یکی از جوانان مهرانی گفت: سال گذشته خانه ها و مسجد جامع شهر مهران مملو از زائران اربعین بود و کوچه ها و حیاط خانه های مهرانی پارکینگ زائران بود اما امسال مردم شهر دلتنگ زائران هستند.

باقر از کسبه تنها پاساژ شهر نیز گفت: دلم برای آن همه شور و شوق و صفا تنگ شده است، سال گذشته همه با هم اینجا ایستگاه صلوتی زده بودیم اما امسال خبری نیست، امیدوار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا گیت ها هم دلتنگ اند/ غربت خانه هایی که «بیت الحسین» بودند

اینجا گیت ها هم دلتنگ اند/ غربت خانه هایی که «بیت الحسین» بودند