مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 مهر 1399 ساعت 08:052020-10-06پزشكي

تزریق واکسن آنفلوانزا در جنوب غرب خوزستان آغاز شد


معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از آغاز مرحله اول تزریق واکسن آنفلوانزا به گروه های هدف مشخص شده در جنوب غرب خوزستان خبر داد.

- به گزارش، فوق تخصص ریه، آی سی یو، سی سی یو، داخلی، اطفال، اورژانس و زایمان)، پرسنل شاغل در مراکز 16 ساعته، پرسنل شاغل در پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی، بیماران اچ آی وی و بیمارانی که دچار ضعف سیستم ایمنی با اولویت دیالیز، این اولویت واکسن را دریافت می کنند.

وی افراد دارای سابقه واکنش های آلرژیک شدید (نظیر آنافیلاکسی) به واکسن و یا هر یک از اجزای واکسن را از تزریق واکسن آنفلوانزا منع کرد و افزود: در برخی گروه ها نیز واکسن آنفلوانزا باید با احتیاط و با تجویز و تحت نظر پزشک و با تجهیزات کافی احیای قلبی ریوی مصرف شود.

یلالی به مواردی که واکسن آنفلوانزا به آنها باید با تجویز و تحت نظر پزشک تزریق شود اشاره کرد و گفت: افراد دارای حساسیت شدید به تخم مرغ، بروز کهیر شدید، تغییرات قلبی عروقی و افت فشارخون، بروز علائم گوارشی و به طور کلی ایجاد واکنش های نیازمند دریافت اپینفرین یا مداخلات اورژانسی طبی به عنوان واکنش های آلرژیک شدید یا حساسیت شدید (این افراد باید با نظر پزشک اقدام به دریافت واکسن کنند و پس از دریافت واکسن به مدت نیم ساعت تحت نظر پزشک در یک مرکز مجهز قرار داشته باشند)، افراد دارای سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تزریق واکسن آنفلوانزا در جنوب غرب خوزستان آغاز شد

تزریق واکسن آنفلوانزا در جنوب غرب خوزستان آغاز شد