مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 مهر 1399 ساعت 06:452020-10-06بين الملل

وزیر خارجه ترکیه برای گفت وگو درباره «قره باغ» به آذر بایجان می رود


منابع خبری از برنامه امروز وزیر امور خارجه ترکیه برای دیدار با رییس جمهوری آذر بایجان برای بحث درباره منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» خبر داده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبر گزاری فارس، منابع خبری گزارش داده اند که مولود چاووش اغلو در برنامه امروز خود قصد دارد به آذر بایجان سفر کرده و با الهام علی اف رییس جمهور این کشور دیدار کند.

به نوشته خبر گزاری اسپوتنیک، هدف از این دیدار بحث در مورد منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی است که طی هفته اخیر صحنه تنش ها و درگیری های نظامی میان آذر بایجان و ارمنستان بوده است.

سفر چاووش اغلو به آذر بایجان امروز انجام می گیرد که شوشان استپانیان سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان امروز با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان آرامش برقرار شده است.

دور جدیدی از تنش های میان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان از 27 سپتامبر (شش مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله خمپاره ای به قلمروهایشان متهم کردند.

در 9 روز گذشته از زمان شروع درگیری های میان دو کشور مذکور، جامعه بین المللی از دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان درخواست کرده بودند که هرچه سریعتر به درگیری ها پایان داده و وارد مذاکره شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه ترکیه برای گفت وگو درباره «قره باغ» به آذر بایجان می رود

وزیر خارجه ترکیه برای گفت وگو درباره «قره باغ» به آذر بایجان می رود