مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 مهر 1399 ساعت 04:452020-10-06اقتصادي

تولید پنبه داخلی فلج شده است


تا حدود چهار دهه قبل در سفر به استان خراسان به خوبی معنای «طلای سفید» را درک می کردید زیرا بیشترین مزارعی که به چشمتان می آمد، مزارع پنبه ای بود که هزاران مرد و زن مشغول وجین و یا برداشت پنبه در آن بودند.

- ایسنا/خراسان رضوی تا حدود چهار دهه قبل در سفر به استان خراسان به خوبی معنای طلای سفید را درک می کردید زیرا بیشترین مزارعی که به چشمتان می آمد، مزارع پنبه ای بود که هزاران مرد و زن مشغول وجین و یا برداشت پنبه در آن بودند.

دیگر از آن همه مزارع پنبه خبری نیست.

در واقع سطح زیر کشت این محصول در استان به 38 تا 40 هزار هکتار کاهش یافته و اگر روند کاهش کشت آن به صورت فعلی ادامه یابد، شاید برای یک دهه دیگر شاهد انقراض این گیاه مهم و استراتژیک باشیم.

محمد پیرویی، یکی از پنبه کاران استان خراسان رضوی، در همین خصوص اظهار می کند: وقتی در کشور هیچ کدام از سم ها کارآیی ندارد و اغلب کشاورزان مشکل سم دارند، چگونه تولید کشاورز افزایش خواهد یافت؟ وی با بیان اینکه مشکلات پنبه کاران بسیار بوده و با این وضعیت تمامی ندارد، عنوان می کند: چرا در کشور ما که شعار رونق و جهش تولید می دهیم، حمایتی از پنبه کاران نمی شود؟ این پنبه کار بیان می کند: وقتی نخ از ازبکستان و پنبه از هندوستان و دیگر کشورها وارد می شود، کشاورزان بلاتکلیف می مانند و نمی دانند برای این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید پنبه داخلی فلج شده است

تولید پنبه داخلی فلج شده است