مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 مهر 1399 ساعت 03:552020-10-05اقتصادي

نرخ باروری در ایران کمتر از سطح جانشینی است


مدیرکل دفتر جمعیت مرکز آمار ایران، با عنوان این مطلب که نرخ باروری در کشور کمتر از سطح جانشینی است، گفت: 19 درصد جمعیت سالمند کشور تنها زندگی می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی اکبر محزون، در برنامه روی خط خبر شبکه خبر سیما، با عنوان این مطلب که تا سه دهه دیگر 26 درصد کل جمعیت کشور سالمند خواهد بود، افزود: شاخص های مختلفی برای اجرای سیاست های فرزندآوری در نظر گرفته می شود.

وی اظهار داشت: یکی از بندهای سیاست های کلی جمعیت، تکریم سالمندان بود تا مشخص شود چه میزان از سالمندان در کنار خانواده خود زندگی می کنند.

محزون افزود: بر اساس سرشماری های انجام شده، در حال حاضر آمار زندگی سالمندان در کنار خانواده ها از 90 درصد در دهه های گذشته به 81 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تا سال 1400 آمار سالمندان کشور از مرز 10 درصد کل جمعیت عبور خواهد کرد، گفت: طبق روند فعلی در سال 1420 حدود 19 درصد جامعه ایران سالمند خواهد بود و تا 1430 این رقم حدود 26 درصد خواهد بود.

به گفته مدیرکل دفتر جمعیت مرکز آمار ایران، این ارقام نشان می دهد که در سه دهه آینده یک چهارم جمعیت کشور سالمند خواهند بود که علت آن جایگزین نشدن نسل به نسل جمعیت به دلیل کاهش فرزندآوری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ باروری در ایران کمتر از سطح جانشینی است

نرخ باروری در ایران کمتر از سطح جانشینی است