مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 07:502020-10-04سياسي

روایتی متفاوت از چرایی هجرت امام به فرانسه از زبان حاج احمدآقا


رژیم بعث عراق به امام هشدار دادند به دلیل روابطشان با رژیم ایران نمی توانند فعالیت های ایشان را تحمل کنند و امام هم که خود را در برابر مردم ایران مسئول می دانستند، - و انقلاب اسلامی گشوده شد.

هواپیمای حامل رهبر انقلاب روز جمعه 14 مهرماه 1357 ساعت 6 بعدازظهر (به وقت تهران) ـ با دو ساعت تأخیر ـ در فرودگاه پاریس به زمین نشست.

انتشار خبر ورود امام به پاریس موجی از شادی در ایران پدید آورد و به نگرانی و اضطراب میلیونها زن و مرد ایرانی و مشتاقان آن حضرت در خارج از کشور که پس از شنیدن خبر خروج آن حضرت از عراق (13 مهر 57) از سرنوشت رهبر خویش بی اطلاع بودند پایان داد.

امام خمینی(س) یک روز پس از ورود به پاریس (بعدازظهر شنبه 15/مهر/1357) جزییات برخورد خود با مقامات عراقی و کویتی و سپس سفر به پاریس را تشریح کرده ضمن آن فرمودند که: مقامات عراق به من هشدار دادند که به دلیل روابطی که با رژیم ایران دارند، نمی توانند فعالیتهای مرا تحمل کنند.

من به آنها پاسخ دادم که اگر شما مسئولیتهایی نسبت به حکومت ایران داشته باشید، من هم در برابر اسلام و ملت ایران مسئولم و باید به وظیفه الهی و معنوی خود عمل کنم.

ایشان در بخش دیگری از اعلامیه خود یادآور شدند که اگر می ماندم، خود را در برابر ملت ایران، گناهکار احساس می کردم امّا من نمی توانم بی تفاوت بمانم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی متفاوت از چرایی هجرت امام به فرانسه از زبان حاج احمدآقا

روایتی متفاوت از چرایی هجرت امام به فرانسه از زبان حاج احمدآقا