مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 06:052020-10-03پزشكي

قند ساده، عارضه بیماری کووید 19 را برای کودکان بیشتر می کند


از خوراندن نوشابه های شیرین به خصوص گازدارها، فست فودها، تنقلات و همه موادی که عمدتاً قند ساده هستند به فرزندان خودداری شود چراکه قند ساده عارضه بیماری را برای بچه بیشتر می کند.

- ایسنا/لرستان یک متخصص تغذیه گفت: از خوراندن نوشابه های شیرین به خصوص گازدارها، فست فودها، تنقلات و همه موادی که عمدتاً قند ساده هستند به فرزندان خودداری شود چراکه قند ساده عارضه بیماری را برای بچه بیشتر می کند.

زهرا مرادی در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: در دوران کرونا از خوراندن نوشابه های شیرین به خصوص گازدارها، فست فودها، تنقلات، انواع کیک ها، کلوچه ها، شکلات های مختلف و همه موادی که عمدتاً قند ساده هستند به فرزندان خودداری شود چراکه قند ساده عارضه بیماری را برای بچه بیشتر می کند.

وی با بیان اینکه مصرف میوه و سبزیجات در کودکان در دوران کرونا باید بیشتر از قبل باشد، ادامه داد: اینکه فقط با لیموشیرین و لیموترش ویتامین C دریافت می کنیم، کافی نیست بلکه همه میوه ها از ویتامین C برخوردارند.

مرادی عنوان کرد: کودکان زیر دو سال باید مکمل ها را طبق پروتکل خود دریافت و از تولد تا 2 سالگی، روزی 1500 واحد ویتامین A و 400 واحد ویتامین D مصرف کنند.

این متخصص تغذیه افزود: کودکان از دو سالگی به طور معمول نیاز به مکمل خاصی ندارند مگر اینکه کمبود آن اثبات شده باشد، تنه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قند ساده، عارضه بیماری کووید 19 را برای کودکان بیشتر می کند

قند ساده، عارضه بیماری کووید 19 را برای کودکان بیشتر می کند