مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 16:052020-09-30سياسي

چند اما و اگر درباره «آزادی و تخفیف مجازات برای 80 هزار زندانی»


معاون حقوقی قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به اجرایی شدن قانون کاهش مجازات حبس گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط این معاونت، - معاون حقوقی قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به اجرایی شدن قانون کاهش مجازات حبس گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط این معاونت، 80 هزار نفر از محکومان مشمول این قانون شناخته شده و تعدادی از آن‌ها آزاد و تعدادی نیز مشمول تخفیف مجازات شدند.

با توجه به مساعدتر بودن مواد این قانون نسبت به گذشته، این قانون عطف بماسبق شده است و از زمان اجرای این قانون 100هزار پروند مورد بررسی مجدد قرار گرفته 80درصد ان‌ها با کاهش مجازات مواجه شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» در علم کیفرشناسی برای مجازات حبس آثار زیانباری برای فرد مرتکب جرم و خانواده او و جامعه ذکر شده است و برخی کیفر شناسان معتقدند منافع مجازات حبس کمتر از زیان‌ها و هزینه‌هایی است که مجازات حبس بر فرد مرتکب و خانواده او به ویژه جامعه وارد می کند.

قانونگذار به جای استفاده از مجازات حبس در جرائم غیر سنگین از مجازات‌های کم هزینه و پرفایده و اصلاح پذیر تحت عنوان مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کرده که در سال 1392 قانونگذار ایران هم با تصویب قانون مجازات اسلامی در فصل نهم از مواد 64 تا 87 مجازات جایگزین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند اما و اگر درباره «آزادی و تخفیف مجازات برای 80 هزار زندانی»

چند اما و اگر درباره «آزادی و تخفیف مجازات برای 80 هزار زندانی»