مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 20:452020-09-29سياسي

بلاتکلیفی از کودکستان تا دبستان؛ متولی آموزش وپرورش کودکان کیست؟


رهبر معظم انقلاب اخیراً در سخنانی تلنگری به فعالیت مهدهای کودک زدند تا با توجه به نبود متولی واحد در این حوزه بازهم این سؤال در افکار عمومی ایجاد شود که متولی آموزش وپرورش کودکان کیست؟ - که یازدهم شهریور، در ارتباط تصویری با رؤسا و مدیران آموزش وپرورش بیان و از رها بودن مهدکودک ها، ابراز تأسف کردند.

رها بودن وضعیت مهدهای کودک را می توان به خوبی از روی تعدد آن به ویژه در سال های اخیر مشاهده کرد؛ جایی که نهادها، سازمان ها و افراد مختلف با سلیقه های متنوع اعتقادی و فرهنگی اقدام به راه اندازی مهدهای کودک مشارکتی، غیرانتفاعی و … و حتی مهدهای صرفاً آموزشی همچون مهدهای آموزش زبان انگلیسی کرده اند و با تبلیغ های فراوان، کودک سپاری به مهدها به نشانه ای از سطح بالای فرهنگی و جلوه ای از تجمل گرایی تبدیل شده است.

حال این سوال مطرح می شود که آیا می توان روش های غیرمستقیم تربیتی موردنیاز در این مرحله از رشد همچون بازی، قصه و اعتمادسازی را بدون داشتن مفاهیم و محتوای یکسان و الگو، با تکیه بر مربیانی که معمولاً با اولویت دستمزد کمتر و تنها با گذراندن چند دوره آموزشی کوتاه مدت، جذب می شوند، به شکل مؤثری بر روی کودکان پیاده نماییم؟ تفاوت در نوع برنامه ها و آموزش ها در مهدهای کودک و پیش دبستانی مینا کریمی مادر مشهدی، در گفتگو با خبرنگار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلاتکلیفی از کودکستان تا دبستان؛ متولی آموزش وپرورش کودکان کیست؟

بلاتکلیفی از کودکستان تا دبستان؛ متولی آموزش وپرورش کودکان کیست؟