مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 14:452020-09-29بين الملل

واکنش ها به درگذشت امیر کویت؛ از 40 روز عزای عمومی در اردن تا پیام گرم امیر قطر


با درگذشت امیر کویت، کشورهای عربی در پیام های جداگانه ضمن تمجید از نقش وی د رمنطقه، با مردم و حکومت کویت ابراز همدردی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، صباح الاحمد جابر الصباح امیر 91 ساله کویت، امروز (سه شنبه-هشت مهر) در بیمارستانی در آمریکا درگذشت.

پس از اعلام رسمی این خبر از سوی دیوان امیری کویت، مقامات و رهبران کشورهای عربی و اسلامی به ارسال پیام تسلیت پرداخته و برخی از آن ها نیز عزای عمومی اعلام کردند.

در این راستا،دیوان پادشاهی اردن در پیامی، امیر فقید کویت را رهبری حکیم و برادری بزرگ توصیف کرد و از اعلام عزای عمومی به مدت 40 روز در اردن خبر داد.

تمیم بن حمد آل ثانی امیر کشور قطر نیز در پیامی، صباح الاحمد جابر الصباح را فردی میانه رو و رهبری بزرگ دانست و اعلام کرد که قطر با درگذشت وی در غم و اندوه فراوانی وارد شده است.

پیام گرم امیر قطر از این نظر که صباح الاحمد، بارها برای میانجیگری میان دوحه و ریاض تلاش کرده و همواره به دنبال حل بحران بوده، می تواند معنادار باشد.

محمد بن زاید ولیعهد امارات نیز در پیامی، تلاش های امیر فقید کویت برای توسعه همکاری و حل اختلافات میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را یادآور شد و درگذشت او را تسلیت گفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش ها به درگذشت امیر کویت؛ از 40 روز عزای عمومی در اردن تا پیام گرم امیر قطر

واکنش ها به درگذشت امیر کویت؛ از 40 روز عزای عمومی در اردن تا پیام گرم امیر قطر