مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 13:102020-09-28سياسي

خاک پوش دوستدار محیط زیست به مقابله با ریزگردها می آید


یک شرکت دانش بنیان مالچ یا خاک پوش غیر نفتی و دوستدار محیط زیستی تولید کرده که قرار است در اصفهان به صورت پایلوت اجرایی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، احمد جلالیان مدیر طرح فناورانه مالچ غیرنفتی از اجرای پایلوت این طرح برای نخستین بار در استان اصفهان گفت و ادامه داد: اصفهان یکی از کلان شهرهایی است که به طور جدی با معضل گردوغبار دست وپنجه نرم می کند.

وی افزود: سلامت و حیات این شهر در سایه این مشکلات، دست خوش نوسان شده و مشکلات گوناگونی از جمله بیماری های تنفسی به بار آورده است.

بر همین اساس از چند سال تصمیم گرفته شد راهکاری جدید و فناورانه برای مهار پدیده ریز گرد ارائه شود؛ راهکاری که علاوه بر مقرون به صرفه بودن، سازگار و همراه با محیط زیست و سلامت باشد.

این فعال فناور با بیان این که مالچ نفتی علاوه بر آلایندگی بالای زیست محیطی، مقرون به صرفه نیست، عنوان کرد: استفاده از مالچ نفتی بسیار بالا است و علاوه بر این، آسیب های جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می کند؛ همچنین مالچ نفتی، پس از چند سال تجزیه شده و مواد آلی که مضر هستند، در هوا پخش می شود.

جلالیان از سازگاری با طبیعت و امکان رویش گیاه به عنوان اهداف و رویکردهای ابتکار مالچ غیرنفتی یاد کرد و گفت: با استفاده از ویژگی های منحصربه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاک پوش دوستدار محیط زیست به مقابله با ریزگردها می آید

خاک پوش دوستدار محیط زیست به مقابله با ریزگردها می آید