مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 11:152020-09-28پزشكي

سالمندان؛ 70 درصد جانباختگان کرونا


سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به آسیب پذیری سالمندان در برابر بیماری کرونا، گفت: از زمان شیوع بیماری تاکنون 50 درصد از مبتلایان به بیماری کرونا در کشور سالمندان بودند و همچنین 70 درصد موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در سالمندان گزارش شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سیما سادات لاری با اشاره به آغاز هفته جهانی سالمندی، گفت: برنامه های این هفته از امروز تا 13 مهرماه با شعار کرونا، فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان برگزار خواهد شد.

9.

3 درصد از جمعیت کل کشور را سالمندان یعنی افراد بالای 60 سال تشکیل می دهند، سالمندان آسیب پذیرترین گروه جامعه در برابر ابتلا به کووید19 هستند.

وی افزود: از زمان شیوع بیماری تاکنون 50 درصد از مبتلایان به بیماری کرونا در کشور سالمندان بودند و همچنین 70 درصد موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در سالمندان گزارش شده است؛ بنابرابن ضروری است با هوشیاری و پرهیز از نگرانی، نسبت به رعایت نکات بهداشتی در برابر این عزیزان اقدام کنیم.

خواهشمندیم خانواده و اطرافیان سالمندان خرید و امور روزمره خانواده در بیرون از متزل را به فرد دیگری غیر سالمندان واگذار کنند.

وی با تاکید بر لزوم آموزش نکات بهداشتی لازم به سالمندان، تصریح کرد: غذاهای کاملا پخته شده برای سالمند تهیه کنید، قبل از ارائه هرگونه مراقبت به فرد سالمند مانند غذا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالمندان؛ 70 درصد جانباختگان کرونا

سالمندان؛ 70 درصد جانباختگان کرونا