مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 09:152020-09-28اجتماعي

شناسایی 5500 ناشنوا در گیلان/ 82 درصد نوزادان غربالگری می شوند


مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به شناسایی پنج هزار و 500 نفر با اختلالات شنوایی و گفتاری در استان، گفت: 82 درصد نوزادان گیلانی تازه متولد شده تحت پوشش طرح غربالگری قرار می گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین نحوی نژاد پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته سالمندان و ناشنوایان با اشاره به شناسایی بیش از پنج هزار و 500 نفر با اختلالات شنوایی و گفتاری در استان گیلان، اظهار کرد: 25 درصد عامل ناشنوایی در افراد ناشناخته است.

وی با بیان اینکه 50 درصد ناشنوایی در افراد مربوط به عوامل ژنتیکی و مابقی نیز عوامل ثانویه هستند، گفت: بیشتر ناشنوایان گیلانی را آقایان تشکیل می دهند.

ناشنوایان 16 درصد معلولان گیلانی را تشکیل می دهند مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به اینکه 16 درصد مجموع معلولان استان را ناشنوایان و افراد دارای اختلالات گفتاری تشکیل می دهند، افزود: غربالگری یکی از راهکارهای شناسایی این افراد است.

وی به اجرای طرح غربالگری شنوایی اشاره و با بیان اینکه این طرح برای کودکان زیر سه سال انجام می شود، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 21 هزار نفر در استان گیلان غربالگری شنوایی شدند.

نحوی نژاد در ادامه با بیان اینکه 82 درصد نوزادانی که در مراکز درمانی استان اعم از روستایی و شهری متولد می شوند تحت انجام این طرح قرار می گی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 5500 ناشنوا در گیلان/ 82 درصد نوزادان غربالگری می شوند

شناسایی 5500 ناشنوا در گیلان/ 82 درصد نوزادان غربالگری می شوند