مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 09:152020-09-28اقتصادي

نکته ای درباره تخریب ها در بازار تهران


بازار ساماندهی و بازسازی در مهمترین نقطه تهران یعنی بازار تاریخی که به نوعی هسته اولیه تشکیلِ تهران هم هست، داغ است؛ اما نه از دیروز و امروز که این اتفاق را می توان روندی ادامه دار از سال ها قبل دانست.

- بازار ساماندهی و بازسازی در مهمترین نقطه تهران یعنی بازار تاریخی که به نوعی هسته اولیه تشکیلِ تهران هم هست، داغ است؛ اما نه از دیروز و امروز که این اتفاق را می توان روندی ادامه دار از سال ها قبل دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بازار تهران در آبان 1356 ثبت ملی شده اما این موضوع هم باعث نشده تخریب هایش کمتر شود بلکه به آسیب ها و تخریب های این منطقه اضافه شده است.

شاهد این تخریب ها را می توان خبرهای آتش سوزی در سراها و مغازه های مختلف از سرای حاج حسن تا بازار کفاش ها و تخریب حمام تاریخی و ساخت پاساژی جدید به جای آن در بخش های مختلف بازار دانست؛ اتفاقاتی که مربوط به چند دهه قبل نیست، بلکه در همین یک دهه اخیر بازار تاریخی تهران همه این اتفاقات را به چشم دید و با جان لمس کرد.

هرچند در طول سال های گذشته متولیان میراث فرهنگی به طور دائم از هماهنگی بین صنف بازاری و میراث فرهنگی خبر می دادند، اما این بار بعد از آخرین آتش سوزی رخ داده در بازار تاریخی تهران در 29 تیر، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران به ایسن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکته ای درباره تخریب ها در بازار تهران

نکته ای درباره تخریب ها در بازار تهران