مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 06:452020-09-28اجتماعي

وقتی هوا در همه نقاط کره زمین یکسان می شود


یک مدرس و پژوهشگر نجوم با بیان اینکه در اوایل مهر، خورشید در نقطه اعتدال پاییزی قرار می گیرد، گفت: در این زمان همه نقاط کره زمین شرایط آب و هوایی معتدل و طول روز و شب برابر می شود.

- ایسنا/اصفهان یک مدرس و پژوهشگر نجوم با بیان اینکه در اوایل مهر، خورشید در نقطه اعتدال پاییزی قرار می گیرد، گفت: در این زمان همه نقاط کره زمین شرایط آب و هوایی معتدل و طول روز و شب برابر می شود.

عمران مرادی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه خورشید در چهار نقطه در سال تعیین کننده وضعیت فصل ها خواهد بود، اظهار کرد: نخستین نقطه لحظه تحویل سال است که خورشید در نقطه اعتدال بهاری قرار می گیرد.

از این تاریخ تا 31 خرداد، رفته رفته ارتفاع خورشید در آسمان افزایش یافته و در آخرین روز خرداد در نقطه انقلاب تابستانی یعنی در بالاترین ارتفاع خود در آسمان جای می گیرد.

وی افزود: از این تاریخ به بعد، ارتفاع خورشید به تدریج کاسته می شود و در روز اول مهر ماه در نقطه اعتدال پاییزی قرار می گیرد.

در این وضعیت، رفته رفته دمای هوا کم می شود تا شب یلدا که انقلاب زمستانی آغاز شود.

این مدرس و پژوهشگر نجوم در توضیح نقطه اعتدال پاییزی گفت: اعتدال پاییزی در اوایل مهرماه رخ می دهد و در این زمان یعنی همه جای کره زمین طول شب و روز برابر و شرایط آب و هوایی همه جا معتدل می شود، به این معن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی هوا در همه نقاط کره زمین یکسان می شود

وقتی هوا در همه نقاط کره زمین یکسان می شود