مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 05:552020-09-28پزشكي

جوان اهل شوش زندگی 3 نفر را نجات داد


جوان 24 ساله اهل شوش با اهدای اعضای خود، به سه نفر زندگی بخشید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی اصغر دستیار فوق تخصص جراحی پیوند اعضا در این خصوص اظهار کرد: این فرد بر اثر مرگ مغزی به بیمارستان گلستان اهواز منتقل و پس از رضایت خانواده، عمل پیوند عضو با موفقیت انجام شد.

وی افزود: با توجه به هماهنگی ها و طبق دستورالعملی که همه شهرستان های استان خوزستان، موظف هستند تا همه موارد مرگ مغزی را به مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اطلاع دهند که در همین زمینه اعلام شد که جوان 24 ساله ای اهل و ساکن شوش به دنبال ضایعه مغزی، دچار مرگ مغزی شده است.

اصغر ادامه داد: این جوان از شوش به آی.

سی.

یو مخصوص بیماران مرگ مغزی و اهدا عضو بیمارستان گلستان اهواز انتقال داده شد و سپس بیمارانی که نیازمند دریافت عضو پیوندی و گروه خونی آنها مطابق با بیمار مرگ مغزی بود، مورد بررسی و آزمایش ها اولیه قرار گرفتند که نهایتاً سه نفر انتخاب شدند که یک نفر برای دریافت کبد و دو نفر برای دریافت کلیه آماده شدند.

وی بیان کرد: کبد به یک مرد 36 ساله که حداقل به مدت چهار سال در لیست انتظار پیوند بود، اهدا شد و حدود 6 ساعت این عمل به طول انجامید و همزمان تیم اورولوژی عمل پیوند کلیه را بر روی دو بیمار زن 26 و 47 ساله انجام دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوان اهل شوش زندگی 3 نفر را نجات داد

جوان اهل شوش زندگی 3 نفر را نجات داد