مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 02:302020-09-27بين الملل

علت پیشروی ایران در خاک عراق و اشغال آن چه بود؟


رژیم بعث عراق با تجاوز به خاک جمهوری اسلامی بخش های وسیعی از خاک آن را به اشغال خود درآورد اما پس از پیروزی رزمندگان در چند عملیات مانند بیت المقدس، - داده ایم: پاسخ به این سوال مثبت است و علت آن این است: پس از آنکه عملیات بیت المقدس با موفقیت به اجرا درآمد و دشمن اشغالگر از قسمت وسیعی از خاک ایران عقب نشست به دلایل زیر ایران تصمیم گرفت که عملیات برون مرزی خود را آغاز کند: اول آنکه پس از استقرار نیروهای ایرانی در شهرهای سومار، مهران و قصرشیرین و مشاهده اوضاع، مشخص شد که حسن نیتی در کار نبوده و تمام این شهرها با خاک یکسان شده است، لذا این جنایات قطعاً نباید بدون پاسخ می ماند.

دوم اینکه معلوم شد صدامِ به اصطلاح صلح طلب، عقب نشینی را به طور ناقص انجام داده و این حرکت ارتش عراق به دلیل این بوده است که با حضور در ارتفاعات و مناطق سوق الجیشی و حساس، اشراف خود را بر شهرهای ایران حفظ کند و نیز از حملات احتمالی رزمندگان اسلام در امان بماند.

سوم اینکه در حالی که صدام از سویی سخن از متارکه جنگ می راند، از سوی دیگر به شدت سرگرم فعالیت و ایجاد مواضع و موانع از قبیل میادین مین و کانال و سیم خاردار بود.

و آخر اینکه بسیاری از شهرهای میهن اسلامی ایران در تیررس موشک اندازها، توپخانه ها و خمپاره اندازهای دشمن قرار داشت و هر روز دشمن این شهرها ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت پیشروی ایران در خاک عراق و اشغال آن چه بود؟

علت پیشروی ایران در خاک عراق و اشغال آن چه بود؟