مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 11:052020-09-27اقتصادي

2784 میلیارد تومان برای احداث سدهای آزاد و گاران هزینه شده است


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: احداث 2 پروژه بزرگ سد سازی آزاد سنندج و گاران مریوان تا کنون 2 هزار و 784 میلیارد تومان هزینه داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، بهرام نصراللهی زاده اظهار کرد: در پروژه سد آزاد و سامانه انتقال و شبکه های آبیاری و زهکشی پایاب سد حدود دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که به رشد و توسعه اقتصادی استان کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: در پایاب سد آزاد در حوزه شهرستان سنندج چهار هزار و 500 هکتار باغ ایجاد می شود و ایجاد استخرهای ذخیره آب و ایستگاه های پمپاژ و انتقال آب و توسعه اراضی آبی و باغات می تواند نقش مهمی در رفاه و معیشت کشاورزان ایفا کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان یکی دیگر از اقدامات بزرگ دولت در کردستان را تکمیل سدهای بزرگ به منظور تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت استان برشمرد و ادامه داد: علاوه بر این، تصفیه خانه های شبکه فاضلاب هم در شهرهای مختلف استان ایجاد شده و به بهره برداری رسیده است.

نصراللهی زاده با بیان اینکه تأمین آب برای فعالیت های بخش کشاورزی از اقدامات عمده دولت در کردستان است، یادآور شد: این طرح تحول مهمی در بخش کشاورزی ایجاد می کند چرا که عملکرد و درآمد یک هکتار اراضی آبی در مقای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2784 میلیارد تومان برای احداث سدهای آزاد و گاران هزینه شده است

2784 میلیارد تومان برای احداث سدهای آزاد و گاران هزینه شده است