مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 10:352020-09-27پزشكي

اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در ملایر


مسئول تیم فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان از نهمین اهدای عضو موفق در استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

- دکتر مجید حمیدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرحوم مجید کوهی 58 ساله، اهل و ساکن شهرستان ملایر که به علت سکته مغزی دچار مرگ مغزی شده بود، نهمین اهدای عضو موفق در استان از ابتدای سال جاری بوده است.

وی با بیان اینکه با رضایت و سخاوتمندی خانواده این مرحوم، کبد و نسوج وی اهدا شد، در رابطه با عدم اهدای قلب و ریه او توضیح داد: قلب و ریه در سنین بالای 40 سال کارآیی لازم را ندارد بنابراین پیوند این اعضا صورت نگرفت.

مسئول تیم فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا مطرح کرد: از نظر تقسیمات کشوری و شبکه به بیمارستان سینای تهران وابسته هستیم و افرادی که مرگ مغزی می شوند، برای اهدای عضو به آن بیمارستان منتقل می کنیم.

حمیدی خاطرنشان کرد: امسال 11 مورد رضایت گیری برای اهدای عضو داشتیم اما فقط موفق به 9 اهدا شدیم چراکه متأسفانه سه نفر به مرحله اهداء نرسیدند.

وی تبیین کرد: شریط حاکم بر کشور به جهت شیوع کروناویروس کار ما را بسیار سخت کرده چراکه بیمار باید از نظر ابتلا به این ویروس نیز بررسی شود و این آزمایش ها زمان بر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در ملایر

اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در ملایر