مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 09:252020-09-27اقتصادي

خط فقر 10 میلیون تومانی صحت دارد؟/ فکری به حال کارگران کنید


اخیرا خبری مبنی بر خط فقر 10 میلیون تومانی در کشور منتشر شده و این افزایش لحظه ای نرخ تورم و گرانی در کشور، بیش از همه جامعه کارگری را تحت فشار قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روزنامه صبح نو در گزارشی به بررسی و صحت سنجی خبر خط فقر 10 میلیون تومانی در کشور پرداخته است که بخش هایی از آن در ادامه می آید.

در روزهای اخیر خبری در سایت های خبری و شبکه های اجتماعی منتشر شده مبنی بر اینکه خط فقر به 10 میلیون تومان رسیده است؛ اما آیا این خبر صحیح است؟ معنای خط فقر چیست؟ فقر مطلق و فقر نسبی چه تعاریفی دارند؟ درآمد سرانه ایرانیان چقدر است؟ چند درصد از مردم ایران زیر خط فقر زندگی می کنند؟ این خبر به نقل از آقای حمیدرضا امام قلی تبار، بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم منتشر شده است.

   امام قلی تبار درباره مشکلات کارگران در تأمین معاش و هزینه های تحصیل فرزندان خود در شرایط دشوار قدرت خرید گفته است: باتوجه به برآورد حدود 10میلیون تومانی خط فقر کشورمان برای یک خانواده چهارنفره و دریافت خوشبینانه حقوق ماهانه سه میلیون تومان، به راحتی می توان اثبات کرد که کارگران (بیش از نیمی از جمعیت کشورمان ) در فقر مطلق به سر می برند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خط فقر 10 میلیون تومانی صحت دارد؟/ فکری به حال کارگران کنید

خط فقر 10 میلیون تومانی صحت دارد؟/ فکری به حال کارگران کنید