مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 07:152020-09-27اجتماعي

گره کور بر دار فرشبافان لرستانی/ وقتی دست رنج هنرمندانه به کام دلالان می شود


خبرگزاری فارس_محمد عبدالله زاده؛ لرستان از دیرباز شاهد هنرمندانی بوده که هر کدام در رشته های مختلف آثار بسیار زیبا و بی نظیری خلق کرده اند که یکی از این هنرها فرش بافی است.

  فرش بافی در لرستان ریشه عشایری داشته و زنان عشایر لر قالی هایی بافته اند که با وجود طرح های ساده، زمخت و ابتدایی تر نسبت به سایر فرش های کشور توانسته با همین مشخصات ساده که بیشتر در سبک های هندسی و شاخه شکسته مجسم می شوند طرفداران پر و پا قرصی در میان تاجران فرش برای خود پیدا کنند.

اما فرش بافانی که که هر یک از نقش ها را با گره هایی ظریف بر دار قالی می زنند تا پس از مدتی فرشی زیبا را بر دار قالی ببینند مدتی است که به علت مشکلاتی مانند شیوع ویروس کرونا ، افزایش بی سابقه قیمت مواد اولیه و نبود کارخانه های فرآوری در استان با چالش های زیادی روبرو شده اند.

  البته این مشکلات مختص به لرستان نبوده بلکه در تمام کشور وجود دارد اما آن چیزی که به فرش بافی لرستان آسیب می زند این است که به گفته فرشبافان حدود 90 درصد فرش های بافته شده در لرستان با توجه به اینکه از نقشه های سایر استان ها استفاده می شود به نام آن ها ثبت می شود و همین موضوع باعث شده فرش لری جزو برندهای مطرح کشور نباشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره کور بر دار فرشبافان لرستانی/ وقتی دست رنج هنرمندانه به کام دلالان می شود

گره کور بر دار فرشبافان لرستانی/ وقتی دست رنج هنرمندانه به کام دلالان می شود