مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 05:452020-09-27سياسي

تخریب آثار باستانی امیدی به احیای گردشگری باقی نمی گذارد


به دلیل شرایط خاص کشور، اغلب گردشگران خارجی به بازدید آثار تاریخی تمایل دارند ولی با روال فعلی تخریب آثار باستانی نمی توان به احیا و توسعه گردشگری امیدوار بود.

- علی بختیار عضو فراکسیون گردشگری مجلس دهم در آستانه روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری با انتقاد از عملکرد وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین شورای عالی و سایر دستگاه های مرتبط به که آسیب جدی به صنعت گردشگری وارد کرده اند، بهترین فرصت پیش آمده بود تا به وضعیت آثار و بناهای تاریخی بیشتر توجه کنیم و از تخریب آثار و حفاری های غیر مجاز جلوگیری شود ولی متأسفانه شاهد کم کاری و بی توجهی عمیق مسئولان هستیم.

وی افزود: در این سال ها شاهد بوده ام که فعالان، خبرنگاران و انجمن های محیط زیستی و میراثی حافظان واقعی طبیعت، فرهنگ و تمدن ما بوده اند ولی نمی توان با وعده های پوچ و توخالی مسئولان باعث ناامیدی و دلسردی آن ها شد.

پس بهترین کار این است که مسئولان هم با مردم در حفاظت از طبیعت و میراث فرهنگی و اشاعه گردشگری پایدار همگام شوند.

رییس فراکسیون پاسخگوی مجلس دهم گفت: مردم هنوز منتظر رسیدگی به غارت و دست اندازی حفاران غیرمجاز به آثار مناطق مختلف کشور، وضعیت گورستان تاریخی ابن بابویه، عرصه و حریم مناطق تاریخی، تخریب و آلودگی محیط زیست و حیات وحش و ده ها و صده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب آثار باستانی امیدی به احیای گردشگری باقی نمی گذارد

تخریب آثار باستانی امیدی به احیای گردشگری باقی نمی گذارد