مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 05:452020-09-27اقتصادي

تاثیرات ارز 4200 دارویی ها بر بازارسرمایه


حاشیه سود صنعت دارویی به طور کلی در بیشتر کشورهای جهان بالا است و هر چه دارویی خاص تر باشد این حاشیه سود بیشتر خواهد بود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، رانت به‌عنوان واژه‌ای آشنا برای فعالان اقتصادی ایران در سال‌های گذشته و همراه با نوسان شدید نرخ ارز و افت ارزش پول ملی بیش از پیش راه خود را در میان خبرها و تحلیل‌ها باز کرده و توانسته است اذهان عمومی را به سمت خود منحرف کند.

این کلمه اگرچه به فراخور شرایط و بسترهای گوناگونی که امکان ایجاد آن فراهم می‌شود نمودهای متفاوتی خواهد داشت با این حال در هر زمان و مکانی که رخ دهد نشانگر یک چیز است؛ نوعی از نابرابری در برخورداری از امکانات یا شرایط مختلف که به‌دلیل وضعیت خاص دریافت‌کننده آن را از دیگران متمایز می‌کند.

یکی از این سرچشمه‌های توزیع رانت کاهش تند و تیز ارزش پول ملی است که تصمیماتی خلق‌الساعه و غیرکارشناسی را به‌دنبال داشته است.

معروف‌ترین این تصمیم‌ها دلار 4200 تومانی است که نخستین بار از سوی معاون اول رییس‌جمهور به اقتصاد ایران معرفی شده بعدها نیز در کوچه و بازار به دلار جهانگیری معروف شد.

این سیاست که با هدف کنترل قیمت کالاهای اساسی اعمال شد اگرچه از ابتدای آن تاکنون مورد حمایت مسئولان دولتی بوده با این حال دستاورد چندانی نداشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیرات ارز 4200 دارویی ها بر بازارسرمایه

تاثیرات ارز 4200 دارویی ها بر بازارسرمایه