مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 10:402020-09-26بين الملل

فؤاد حسین با ظریف دیدار کرد


فؤاد حسین وزیر خارجه عراق دقایقی پیش در محل وزارت امور خارجه با ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد و به گفت وگو نشست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق که به منظور رایزنی و گفت وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) به تهران سفر کرد، دقایقی پیش با حضور در محل  وزیر امور خارجه خبر داد و گفت: وزیر امور خارجه عراق در این سفر با دیگر مقامات کشورمان نیز دیدارهایی خواهد داشت.

وزیر خارجه عراق پیش از این در گفت وگویی درباره رابطه با ایران عنوان کرده بود که کشورش بر اصل توازن در روابط تکیه می کند.

بغداد در سایه وجود منافع جغرافیایی و اقتصادی با کشور های همسایه از جمله ایران، منافع امنیتی و سیاسی نیز با ایالات متحده آمریکا دارد.

لذا باید تلاش کند که اختلاف بین تهران و واشنگتن بر عرصه داخلی عراق تاثیر نداشته باشد.

فؤاد حسین افزود: ما تلاش می کنیم تا سیاست خارجی مبتنی بر شفافیت با کشور همسایه خود ایران و همپیمان آمریکایی خود داشته باشیم.

این نخستین سفر دوجانبه فؤاد حسین به ایران پس از تصدی این سمت است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز تیر ماه سال جاری در سفری از قبل تنظیم شده به بغداد و سپس اربیل سفر کرد و با مقامات عراق و اقلیم کردستان ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فؤاد حسین با ظریف دیدار کرد

فؤاد حسین با ظریف دیدار کرد