مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 10:352020-09-26اقتصادي

اجرای کشت دوم در 135 هزار هکتار از اراضی گیلان


سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سال گذشته در 112 هزار هکتار از اراضی استان کشت دوم اجرا شد که امسال به 135 هزار هکتار افزایش یافته است.

- مسعود الماسی، امروز در مراسم روز مزرعه راتون که در دریاسر لنگرود برگزار شد، اظهار کرد: در سال های اخیر کشت راتون به خوبی اجرایی شده و راتون از یک مزرعه به عنوان محصول دوم برداشت می شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در سال جاری باتوجه به مجموعه خسارت ها با توجه به تبلیغات گسترده، پیش بینی می شود در 100 هزار هکتار محصول راتون داشته باشیم که حدود 90 هزارتن شالی به دست می آید.

وی گفت: در همه شهرستان های استان محصول کشت دوم انجام می گیرد اما یک محدودیتی در عرصه کشت دوم داریم که آن زهکشی است؛ طرح جامع زهکشی استان پیشنهاد شده و با اجرای این طرح شرایط لازم را در همه عرصه شالیزاری استان فراهم کنیم.

الماسی تصریح کرد: سال گذشته در 112 هزار هکتار از اراضی استان کشت دوم اجرا شد که امسال به 135 هزار هکتار افزایش یافته است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان در خصوص پرداخت خسارات ناشی از بارش ها به کشاورزان، ادامه داد: شرایط به گونه ای است که پیوستگی خسارت های ناشی از بارش باران باعث شده که بیمه هم دچار آسیب شود ولی آنچه که گزارش شده قبل از وقوع بارش های اخیر بیمه ها در حال پرداخت خسارت ناشی از سرمازد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای کشت دوم در 135 هزار هکتار از اراضی گیلان

اجرای کشت دوم در 135 هزار هکتار از اراضی گیلان