مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 مهر 1399 ساعت 08:102020-09-25فرهنگي

عکس های زنده یاد رسول ملاقلی پور در دوران جنگ


زنده یاد رسول ملاقلی پور را با فیلم های دفاع مقدسی اش می شناسیم اما او حضوری پررنگ در جبهه های حق علیه باطل داشت و از نخستین روزهای آغازین جنگ تحمیلی، - ، رسول ملاقلی پور نویسنده و کارگردان سینمای دفاع مقدس بود و بارها با آثارش نامزد دریافت سیمرغ بلورین فیلم فجر شد و با پرواز در شب سیمرغ بلورین بهترین فیلم را در سال دریافت کرد.

فارس نوشت؛ او نخستین فیلم دفاع مقدسی خود به نام نینوا را در سال 1362 مقابل دوربین بود اما پیش از آن هم در جبهه های حق علیه باطل فعالیت داشت و به عکاسی و مستندسازی اتفاقات جنگ مشغول بود.

ملاقلی پور در نخستین روزهای جنگ به عنوان عکاس و خبرنگار در خرمشهر حضور پیدا کرد و تا زمان سقوط شهر و تبدیل آن به خونین شهر به عکاسی از حوادث و مقاومت های مردمی می پرداخت.

در ادامه برخی از عکس های این سینماگر فقید را مرور می کنیم که برخی از آن ها به تازگی در نمایشگاه عکس تصویر مقدس به نمایش در آمده است.

خرمشهر، خیابان فخر رازی، جنب مدرسه مهرگان، 10 مهر 1359، تکاوران نیروی دریایی مشغول مبارزه با دشمن مقاومت نیروهای بسیجی، کنار رود کارون رسول ملاقلی پور در جبهه از معاشرت با دو نفر بیشترین تأثیر را پذیرفته بود؛ بهروز مرادی و حسن شوکت پور که هر دو بعدها به شهادت رسیدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عکس های زنده یاد رسول ملاقلی پور در دوران جنگ

عکس های زنده یاد رسول ملاقلی پور در دوران جنگ