مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 07:552020-09-24اقتصادي

پیش بینی تولید بیش از 8 هزار تن سویا و 50 هزار تن پنبه در پارس آباد مغان


پیش بینی می شود بیش از 50 هزار تن محصول پنبه از مزارع شهرستان پارس آباد برداشت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، ابراهیم امامی پیش از ظهر امروز در جلسه کار گروه اقتصادی  شهرستان پارس آباد اظهار کرد: پیش بینی می شود بیش از 8 هزار تن سویا و 50 هزار تن پنبه از مزارع شهرستان پارس آباد برداشت شود.

وی از جهش کشت پنبه در مزارع شهرستان پارس آباد خبر داد و گفت: بیش از 11هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت پنبه اختصاص یافته که پیش بینی می شود بیش از 50 هزار تن محصول پنبه  استحصال شود.

فرماندار شهرستان پارس آباد با بیان اینکه زمان برداشت پنبه نیمه دوم مهرماه آغاز می شود، بیان کرد: قیمت خرید تضمینی دولتی پنبه 48هزار و 761 ریال تعیین شده و خریدهای توافقی نیز که منشا عرضه و تقاضا خواهند داشت در زمان برداشت صورت می پذیرد.

امامی سطح زیر کشت سال گذشته پنبه در این شهرستان را نیز نزدیک 7 هزار هکتار بیان کرد و اذعان داشت: در سال گذشته بیش از 26 هزار تن پنبه از مزارع شهرستان پارس آباد برداشت شده بود که امسال این رقم بسیار بالا تر خواهد بود.

فرماندار پارس آباد با اشاره به اشتغال زایی بالای کشت پنبه تصریح کرد: گسترش کشت پنبه ضمن تنوع بخشی به الگوی کشت باعث خروج کارخانجات پنبه پاک کنی از رکود و زمینه سازی اشتغال در صنایع شهرستان خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید بیش از 8 هزار تن سویا و 50 هزار تن پنبه در پارس آباد مغان

پیش بینی تولید بیش از 8 هزار تن سویا و 50 هزار تن پنبه در پارس آباد مغان