مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 17:002020-09-23سياسي

معامله دسترنج زمین های وقفی نه عرف است و نه قانونی


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از برخی توقعات عوام فریبانه در حوزه وقف به خصوص در حوزه زمین های وقفی گلایه کرد و گفت: در هر تصمیم گیری باید مصلحت وقف رعایت شود.

- حجت الاسلام حسین زارع زاده در نشست کمیسیون املاک و اجارات سازمان اوقاف و امور خیریه که با حضور جمعی از مسئولان این سازمان برگزار شد، به برخی از تفکرات اشتباه موجود در جامعه نسبت به وقف اشاره کرد و با بیان این که بعضا برخی از این دیدگاه ها عوام فریبی است، گفت: نه من و نه هیچ فرد دیگری اجازه تعریف کاربری برای زمین های وقفی به صورت رایگان را ندارد و امروز این توقع از وقف، یکی از مشکلات این حوزه در استان محسوب می‎شود.

وی به برخی از مشکلات اجتماعی در حوزه بلاتکلیفی برخی از زمین های وقفی اشاره کرد و گفت: برخی از زمین های موقوفه در شهرهای بزرگ، تبدیل به زباله دانی شده و زمینه آزار و اذیت را فراهم کرده‎اند لذا باید این اراضی به سرعت تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان این که تنها حاکم اسلامی در شان تعیین تکلیف برای چنین موقوفاتی است، تاکید کرد: هیچ مسئولی از مقامات بالای اجرایی استان تا ائمه جمعه نمی توانند در این باره تصمیم گیری کنند.

زارع زاده حجم بالای موقوفات یزد را از عوامل موثر در افزایش توقعات نسبت به موقوفات دانست و گفت: حجم بالای موقوفات حوزه کشاورزی در یزد باید تع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معامله دسترنج زمین های وقفی نه عرف است و نه قانونی

معامله دسترنج زمین های وقفی نه عرف است و نه قانونی