مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 04:352020-09-23اقتصادي

افق روشن طرح توسعه مشاغل خانگی پیش روی زنان


پیشران جاجیم بافی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی گفت: حضور زنان بی سرپرست، خودسرپرست و بدسرپرست در طرح اشتغال خانگی بسیار موفق بوده است و برای جذب بیشتر این بانوان باید اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد.

- رضوان بهزاد نسب در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی ویژه زنان بدسرپرست، بی سرپرست و خودسرپرست است که اشتغالزایی در منزل را برای این بانوان هدف قرار داده است، اظهار کرد: در قالب این طرح بانوان در حوزه های مختلف مانند جاجیم بافی تحت آموزش قرار می گیرند و پس از دریافت آموزش های لازم می توانند در منزل اقدام به تولید کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح در گام های اول خود قرار دارد، افزود: در حال حاضر آموزش حدود 20 بانو در حوزه جاجیم بافی آغاز شده است، اما آنچه نیاز است اطلاع رسانی بیشتر برای جذب تعداد بیشتری از این بانوان است تا بتوانند با کسب مهارت های لازم در منزل به اشتغال مشغول باشند.

بهزاد نسب تصریح کرد: مجری این طرح جهاد دانشگاهی است که امور بیمه متقاضیان، آموزش و پرداخت وام به آنان را پیگیری می کند، اما با توجه به اینکه طرح هنوز وارد فاز اجرایی نشده و بودجه های لازم تخصیص نیافته، تولید به شکل انبوه آغاز نشده و لازم است با تخصیص بودجه دستگاه های لازم برای بافت جاجیم تهیه و در اختیار بانوان قرار گیرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افق روشن طرح توسعه مشاغل خانگی پیش روی زنان

افق روشن طرح توسعه مشاغل خانگی پیش روی زنان