مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 15:252020-09-22بين الملل

آمریکا: چین و روسیه در صورت فروش تسلیحات به ایران تحریم می شوند


مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در گفت وگو با تارنمای واشنگتن اگزمینر، تهدید کرد که کشورش در صورت فروش تسلیحات چین و روسیه به ایران، آنها را تحریم خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ پمپئو به تارنمای آمریکایی واشنگتن اگزمینر گفت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در پی اقدام برای خروج از توافق هسته ای 2015 و ازسرگیری تحریم های بین المللی علیه ایران، در صورت صدور مجوز پکن برای فروش تسلیحات به ایران،تحریم هایی علیه پکن وضع و اعمال خواهد کرد.

وی بدون اشاره به همراهی نکردن اعضای شورای امنیت سازمان ملل و جامعه جهانی از رویکرد یکطرفه واشنگتن برای گسترش تحریم های ضد ایرانی، افزود: ما قصد داریم هرگونه نقض تحریم های تسلیحاتی ایران را پیگیری کرده تا بتوانیم به سرچشمه آن دست یافته و به آن واکنش نشان دهیم، چه این موارد نقض از سوی چین باشد یا روسیه، چه در مورد فروش سلاح باشد یا معاملات اقتصادی دیگر.

قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، کاملا جدی هستند.

پمپئو همچنین با انتقاد از قدرت های اروپایی به علت اجازه دادن به اسطوره مقدس برجام باقی مانده در اذهانشان به عنوان توافقی ارزشمند، آنها را از همسویی با ایالات متحده در شورای امنیت، بازدارد، مدعی شد که مزایا و منافع تلاش های واشنگتن برای جلوگیری از خرید تسلیحات تازه توسط ایرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا: چین و روسیه در صورت فروش تسلیحات به ایران تحریم می شوند

آمریکا: چین و روسیه در صورت فروش تسلیحات به ایران تحریم می شوند