مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 11:252020-09-22اقتصادي

سرماو تگرگ850میلیارد تومان به بخش کشاورزی آذربایجان غربی خسارت زد


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : در سال زراعی جاری ، بیش از 850 میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان ناشی ازحوادث غیر مترقبه خسارت وارد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رسول جلیلی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه بررسی های اقتصادی بیمه کشاورزی اظهار کرد: همه ساله خسارات قابل توجهی ناشی از حوادث غیرمترقبه به بخش کشاورزی استان وارد می شود که در این راستا مشارکت بهره برداران بخش کشاورزی، آموزش و آگاه سازی کشاورزان درجهت مقابله و نیز کاهش حجم خسارات وارده به این بخش ضروری است.

وی تصریح کرد: در سال زراعی 99_98 میزان سطح بیمه محصولات زراعی و باغی و دامی در مقایسه با سطح زیر کشت، در حدود 10 درصد است که باید کشاورزان و دامداران در خصوص بیمه محصولات خود اهتمام جدی داشته باشند.

جلیلی گفت: طبق پیش بینی های اداره کل هواشناسی، میزان بارندگی در اوایل سال زراعی جدید در حدود 10 درصد کمتر از نرمال خواهد بود که ویژگی طبیعت بر این است که خیلی از حوادث قابل پیش بینی نیستند لذا از کشاورزان انتظار می رود با کشت به موقع محصول، نسبت به بیمه محصولات خود اهتمام بیشتری داشته باشند تا بتوانند در صورت بروز خسارت از مشوق های حمایتی دولت بهره مند شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرماو تگرگ850میلیارد تومان به بخش کشاورزی آذربایجان غربی خسارت زد

سرماو تگرگ850میلیارد تومان به بخش کشاورزی آذربایجان غربی خسارت زد