مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 08:152020-09-22بين الملل

پیامدهای فعالسازی مکانیزم ماشه از دیدگاه معمار تحریم های ایران در دولت اوباما


ریچارد نفیو معمار تحریم های ایران در دولت اوباما اخیرا در مقاله ای ادعا کرده است که مکانیزم ماشه فعال شده و تحریم های شورای امنیت بازخواهند گشت اما پیامدهایی این اقدام دولت ترامپ در بلندمدت به نفع آمریکا نخواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از مهمترین اهداف آمریکا برای اعمال تحریم های شدید علیه کشورمان، حذف ایران از بازار انرژی (بخصوص نفت) دنیا و ایجاد بازار برای خودش بوده است، اتفاقی که موجب تشدید فشارها به کشورهایی مانند چین هم در بازار انرژی جهان خواهد شد.

اخیرا ریچارد نفیو یکی از معماران اصلی تحریم ایران در دوران باراک اوباما رییس جمهور سابق آمریکا اخیرا در مقاله ­ای که در مرکز سیاست­گذاری جهانی انرژی منتشر شده است، درباره پیامدهای استفاده آمریکا از مکانیزم ماشه نکات مهمی بیان کرده است.

نفیو در مقدمه مقاله­ خود می­گوید: آمریکا تلاش زیادی برای گنجاندن این سازوکار در برجام انجام داد.

پذیرش وجود اسنپ بک در متن قطع نامه توسط کشورهای عضو دائم سازمان ملل به معنای پذیرش ضمنی تضعیف حق وتو درباره ی بازگشت تحریم های ایران توسط این کشورها بود .

با وجود اینکه نفیو موافق اقدام دولت ترامپ به فعال کردن مکانیزم ماشه نیست اما با این وجود، معتقد است که آمریکا مکانیزم ماشه را فعال کرده و برای آن چهار پیامد م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیامدهای فعالسازی مکانیزم ماشه از دیدگاه معمار تحریم های ایران در دولت اوباما

پیامدهای فعالسازی مکانیزم ماشه از دیدگاه معمار تحریم های ایران در دولت اوباما