مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 07:552020-09-22پزشكي

علائمی که نشان می دهد آنفلوآنزا گرفته اید نه کرونا


مدیر گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: گرچه کرونا، آنفلوانزا و آلرژی فصلی پاییز علائم مشابهی دارند اما آنفلوانزا بیماری است که شروع ناگهانی دارد حتی فرد می تواند ساعت شیوع را هم به یاد آورد، - اما در سرماخوردگی های معمولی و کرونا این گونه نیست.

مسعود ضیایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: یک سری علائم داریم که برخی از آن ها از عوارض بیماری های کرونا، آنفلوانزا و یا آلرژی فصل پاییز بوده و در برخی با شدت بیشتری همراه است.

این متخصص عفونی ادامه داد: علائمی مانند تب در سرماخوردگی به ندرت پیش می آید، اما در آنفلوانزا و کرونا شایع است؛ تب شدید در آنفلوانزا شایع بوده، اما در کرونا حدود 39 یا 40 درجه است و در آلرژی تبی دیده نمی شود.

ضیایی ادامه داد: خستگی و ضعف در کرونا و آنفلوانزا دیده می شود و بدن دردی و کوفتگی و استخوان دردی در هر دو شایع است، اما در سرماخوردگی و آلرژی این بدن درد وجود ندارد.

وی افزود: آبریزش بینی و عطسه در آنفلوانزا نداریم، در سرماخوردگی بیشتر داریم و در آلرژی دیده می شود؛ در برخی بیماران کرونایی نیز اخیرا دیده شده است، اما جزء علائم اصلی و شدید نیست.

این متخصص عفونی بیان کرد: گلودرد در سرماخوردگی شایع تر است، در کرونا نیز با شدت کمتر دیده می شود و در آنفلوانزا خفیف است و دیده نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائمی که نشان می دهد آنفلوآنزا گرفته اید نه کرونا

علائمی که نشان می دهد آنفلوآنزا گرفته اید نه کرونا