مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 05:352020-09-22اجتماعي

آغاز مطالعات برای مرمت مدرسه تاریخی دارالفنون


بنابر اعلام سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، انجام مطالعات و آزمایشات فنی-مهندسی برای مرمت مدرسه تاریخی دارالفنون آغاز شد.

- بنابر اعلام سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، انجام مطالعات و آزمایشات فنی-مهندسی برای مرمت مدرسه تاریخی دارالفنون آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به منظور شناسایی و ارزیابی زیر سطحی مدرسه تاریخی دارالفنون و تعیین شاخص ها و ضرورت های بهسازی بنا، انجام مطالعات ژئوفیزیک، ژئوتکنیک و مقاومت مصالح در دستور کار قرار گرفت.

در این مرحله از آزمایشات مدرسه دارالفنون مطالعات ژئوفیزیک جهت شناسایی حفرات و قنات های زیر سطحی و مطالعات ژئوتکنیک شامل حفاری گمانه و گالری، آزمایش تحکیم یک بعدی، آزمایش برش مستقیم، آزمایش تک محوری و مطالعات مقاومت مصالح شامل: تعیین مقاومت فشاری و کششی آجر و ملات، آزمایش برش ملات و غیره انجام خواهد شد.

نتایج این آزمایش ها و تحلیل و بررسی آن، زمینه را برای اجرای عملیات عمرانی طرح مصوب مرمت و بهسازی دارالفنون فراهم می کند.

گفتنی است این مطالعات منطبق بر نظر اساتید و متخصصین طراحی و تعیین شده و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران و با رعایت اقتضائات و ملاحظات بناهای تاریخی و میراثی صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مطالعات برای مرمت مدرسه تاریخی دارالفنون

آغاز مطالعات برای مرمت مدرسه تاریخی دارالفنون