مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 08:202020-09-21بين الملل

چه نامی جز «سرباز» به نخل نزدیک تر؟


مسئول موزه تخصصی زیلوی میبد در استان یزد از راه یابی پلاک صلح ساخته شده ی خود به عنوان اثر منتخب دومین نمایشگاه ملی «پلاک صلح» ایکوم و نمایش آن در موزه جنگ تهران خبر داد.

- ایسنا/یزد مسئول موزه تخصصی زیلوی میبد در استان یزد از راه یابی پلاک صلح ساخته شده ی خود به عنوان اثر منتخب دومین نمایشگاه ملی پلاک صلح ایکوم و نمایش آن در موزه جنگ تهران خبر داد.

طاهره کشتکار در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در مورد پلاک صلح ساخته شده از جنس برگ خرما، اظهار کرد: انگیزه استفاده از مواد اولیه الیاف نخل برای ساخت پلاک سربازان دلایل متعددی داشت، دلایلی که شاید بیشتر به جان نثاری های سربازان در جنوب کشورمان که مردمانش انس گرفته با این درخت مقدس هستند، مربوط می شود.

وی افزود: البته نخل هایی که همانند این سربازان در آتش جنگ سوختند و خاکستر شدند نیز خود دلیل دیگری برای استفاده از الیاف نخل برای ساخت این پلاک بود.

وی در این مورد تصریح کرد: این پلاک از برگ های سبز خرما و با برش زدن ساخته شد ولی به مرور رنگ سبز و روشن آن به رنگ لباس سربازهای دوران جنگ درآمده است.

این هنرمند میبدی با بیان این که نخل یکی از درختان مقدس در اساطیر ایران و دربردارنده نمادهایی مانند زندگی، استقامت و برکت است، گفت: نخل تشابهات زیادی به انسان دارد و انسان وارگی درخت نخل در باوره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه نامی جز «سرباز» به نخل نزدیک تر؟

چه نامی جز «سرباز» به نخل نزدیک تر؟