مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 19:102020-09-19بين الملل

آمریکا بار دیگر دست خالی از شورای امنیت باز خواهد گشت


به عقیده کارشناسان، تلاش های آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه علیه جمهوری اسلامی در جلسه پیش روی شورای امنیت سازمان ملل شکست دوباره ای را برای دونالد ترامپ به همراه خواهد داشت.

- – پیمان یزدانی: دولت ترامپ پس از شسکت بی سابقه خود در جلسه ماه آگوست شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، ادعا کرد که بدون توجه به موضع دیگر کشورها، تمامی تحریم های بین المللی سازمان ملل را به وسیله مکانیسم ماشه درون برجام از 20 سپتامبر علیه ایران به اجرا در خواهد آورد.

البته این تلاش ها حمایت هیچیک از متحدان غربی واشنگتن را به همراه نداشته است، به طوری که بسیاری از اکثریت اعضای شورای امنیت و سایر طرف های برجام درخواست آمریکا در این زمینه را نادیده گرفته اند.

در حالی که آمریکا ادعای عضویت در برجام و حق استفاده از بندهای این قرارداد را دارد، کشورهای عضو شورای امنیت پیش از این، چنین ادعایی را باطل دانسته و واشنگتن را فاقد هرگونه صلاحیت استفاده از مکانیسم درون برجام دانسته اند.

در این راستا، شورای امنیت سازمان ملل قرار است بامداد یکشنبه به وقت تهران جلسه ای را برای رایزنی در خصوص قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران برگزار کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا بار دیگر دست خالی از شورای امنیت باز خواهد گشت

آمریکا بار دیگر دست خالی از شورای امنیت باز خواهد گشت