مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 13:102020-09-16اجتماعي

چرا باید از کمال گرایی فاصله بگیریم؟


کمال گرایی به غلط به عنوان ارزشی مقدس در بین مردم رواج یافته و گرگی است در لباس میش که تنها دستاوردش افسردگی، ضعف عزت نفس، کاهش اعتماد به خود، - اضطراب، بی قراری و البته ناامیدی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سواد زندگی نوشت: ایده آل گرایی، کمال طلبی، بی عیب و نقص بودن، فوق العاده بودن و صفت های دیگری از این دست عامل شکست زندگی های بسیاری بوده اند.

در دور و بر ما افراد زیادی در جستجوی کمال و بی عیب و نقصی خواب و آسایش را بر خود و خانواده شان حرام می کنند؛ چراکه ایده آل گرا هستند، جز به کمال و بهترین بودن رضایت نمی دهند.

این ها الگوی کمال گرایی را از کجا آورده اند؟ کافی است کمی به اطراف خود نگاه کنید: به آگهی های تلویزیونی که تبلیغ خوشبختی و رفاه می کنند: خانواده ای با منزل مجلل و ماشین گران قیمت که بار سفر می بندند و لبخند از لبانشان نمی افتد.

یا در شبکه های اجتماعی عکس و تصاویر زندگی رؤیایی فلان بازیگر یا ورزشکار یا پدر و مادرانی که برای فرزندان خود خواب دکتر و مهندس و نخبه و آهنگساز و نقاش برجسته شدن دیده اند و به نمره کمتر از 20 او راضی نمی شوند و بدتر از همه کلیشه هایی که در مدارس و کتاب های درسی کمال طلبی و ایده آل گرایی و بهتر از همه بودن را به عنوان ارزش در ذهن بچه ها حک می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا باید از کمال گرایی فاصله بگیریم؟

چرا باید از کمال گرایی فاصله بگیریم؟