مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 10:252020-09-16پزشكي

افزایش سه برابری بیماری های قلبی در یمن از زمان تجاوز ائتلاف سعودی


وزیر بهداشت یمن ضمن اعلام سه برابر شدن بیماری های قلبی از زمان آغاز حملات ائتلاف سعودی، بر لزوم انجام تحقیقاتی درباره نوع سلاح های استفاده شده توسط ائتلاف سعودی تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، طه المتوکل وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، از زمان آغاز حملات ائتلاف سعودی-آمریکایی به یمن بیماری های قلبی سه برابر شده بنابراین لزوم انجام تحقیقاتی درباره نوع سلاح های استفاده شده توسط ائتلاف، ضروری است.

بر اساس گزارش شبکه المسیره ، المتوکل ادامه داد: با افزایش میزان بیماری های مادرزادی مرتبط با قلب، خانه های شیشه ای (مخصوص نگهداری نوزادان) و تجهیزات پزشکی اصلی برای درمان نداریم.

وی تصریح کرد، یونیسف تنها 100 خانه شیشه ای در طول 6 سال جنگ به یمن داده و این در حالی است که یمن نیاز به 2000 خانه شیشه ای برای نوزادان داشته است.

یمن امروز دستگاه تنفس مصنوعی ویژه نوزادان زیر یک سال ندارد و این نوزادان به خاطر نبود دستگاه مذکور محکوم به مرگ هستند.

المتوکل در ادامه گفت، سازمان بهداشت جهانی تنها 29 بیمار یمنی را از طریق طرح موسوم به پل هوایی به خارج از یمن منتقل کرده است.

دستگاه های کاتتریزاسیون (ویژه تشخیص بیماری های قلب) نیز در یمن از رده خارج شده و سازمان بهداشت جهانی حاضر به ارائه این دستگاه به یمن نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سه برابری بیماری های قلبی در یمن از زمان تجاوز ائتلاف سعودی

افزایش سه برابری بیماری های قلبی در یمن از زمان تجاوز ائتلاف سعودی