مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 شهریور 1399 ساعت 03:252020-09-15فرهنگي

کرونا مانع ثبت جشن شکرگزاری تالاب پیرسلمان به عنوان میراث ناملموس


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد با اشاره به آیین 400 ساله جشن شکرگزاری تالاب پیرسلمان گفت: قرار بود این آیین مغفول مانده امسال با اقدام و پیگیری های لازم ثبت فهرست آثار ناملموس کشور شود که با توجه به شیوع کرونا امکان برگزاری .

- ایسنا/همدان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد با اشاره به آیین 400 ساله جشن شکرگزاری تالاب پیرسلمان گفت: قرار بود این آیین مغفول مانده امسال با اقدام و پیگیری های لازم ثبت فهرست آثار ناملموس کشور شود که با توجه به شیوع کرونا امکان برگزاری این جشن و پیگیری برای ثبت ممکن نیست.

کامران اکبری شایگان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای ثبت این آیین 400 ساله باید با برگزاری جشن و دعوت از کارشناسان مربوطه تصویر و گزارش های مراسم توسط این کارشناسان تهیه و برای ثبت و تأیید و به تهران ارسال شود که به علت شیوع کروناویروس و ممنوعیت تجمعات امسال این امر امکان ندارد.

وی افزود: از سالیان پیش هر ساله در آخرین جمعه شهریورماه و آخرین جمعه فصل تابستان اهالی روستای لک لک در مجاور و نزدیکی تالاب پیرسلمان به اتفاق دیگر روستاها با پایان برداشت محصول گندم و محصولات کشاورزی خود براساس آیین دیرینه مراسم جشن شکرگزاری تالاب را با حضور در این محل برگزار می کنند که امس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا مانع ثبت جشن شکرگزاری تالاب پیرسلمان به عنوان میراث ناملموس

کرونا مانع ثبت جشن شکرگزاری تالاب پیرسلمان به عنوان میراث ناملموس