مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 شهریور 1399 ساعت 02:552020-09-13اجتماعي

غار زینگان؛ بهشتی اسرار آمیز در قلب مهران


غار طبیعی زینگان، پدیده ای اسرار آمیز و چشم نوازی است که در بخش صالح آباد از توابع شهرستان گرمسیری مهران قرار دارد و به دلیل هوای بسیار خنک و مطبوع به غار بهشت معروف شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، امروزه یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در جهان پدیده زیبای غارها است که به سرزمین عجایب، دنیای اسرار آمیز مشهور هستند؛ باید گفت غارها در ارتباط تنگاتنگ با سایر عوامل محیطی نقش به سزایی در پایداری محیط ایفا می کنند.

  استان ایلام شهری است که در غرب کشور و در میان ارتفاعات زاگرس قرار گرفته؛ دارای دو خصوصیت، دشت در جنوب و کوهستان در شمال است به همین دلیل این منطقه به دلیل چهار فصل بودن مورد توجه گردشگران و مسافران قرار گرفته است.

  غار طبیعی و بی نظیر زینگان شگفتی است که در دل دشت منطقه گرمسیری بخش صالح آباد از توابع شهرستان گرمسیری مهران و در 52 کیلومتری جنوب شرقی صالح آباد قرار دارد.

سرخس ها، گل ها، گیاهان، سنگ ها، آرامش حاکم بر درون غار، همه نمایی از نقاشی طبیعی است که چشم ها را به زیبایی فرا می خواند این غار دارای صدها متر طول، آب فراوان و قندیل های متعدد است که از آبچک های طبیعی باران خدادادی نقش می بندند.

راه دسترسی به غار دشوار است رضایی یکی از گردشگران ایلامی در گفت وگو با فارس گفت: غار زینگان بسیار زیبا و چشم نوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غار زینگان؛ بهشتی اسرار آمیز در قلب مهران

غار زینگان؛ بهشتی اسرار آمیز در قلب مهران